Bridgeklubben Young Sharks

Referat – generalforsamling 2013

skrevet af Mikkel

24 fremmødte afgående og nye klubmedlemmer inkl. bestyrelsen (minus Mæmæ med halsbetændelse)

Agenda:

1. valg af dirigent
2. formandens beretning + præmieoverrækkelse
3. aflæggelse af revideret regnskab
4. budget for 2013/14
5. Fastlæggelse af kontigent
6. Valg af bestyrelse
7. Valg af revisor
8. indkomne forslag
9. eventuelt

1. Farmand blev valgt som dirigent, og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovligt indkaldt. Dernæst glemte han at suspendere generalforsamlingen, at folk kunne forsyne sig i baren, og Choko tog derefter over som dirigent.

2. Mæmæ havde lagt sig med halsbetændelse, så Mikkel forsøgte sig med at rekapitulere året der gik, med uddeling af præmier. Der blev ikke dvælet meget ved de faste turneringer, og de meget fortjente vindere fik applaus og flasker. Vinderne fremgår af hjemmesidens “klubmestre”. Bronze-guden blev en delt ære mellem Kren og Richardt. Juleafslutningen med Makkerstraf var et sjovt indslag som nok bliver gentaget, beslutningen om en to-afteners enkeltmandsturnering på bekostning af speedball fik en  kommentar med, og måske gør vi det anderledes næste år, og minihold-turneringen med “ægte” minihold opgørelse var også relativt vellykket. Og så var der YS Triatlonen i december, og – især – Quiz & Bridge i april, som var kæmpe successer, og Anders, Mama og bestyrelsen høstede applaus for gennemførelsen af disse – som jo også skæppede lidt i klubkassen.

3. Choko gennemgik regnskabet. Huslejen stiger jo 3% årligt og udgør broderparten af klubbens udgifter, og der har været lidt forhøjede udgifter til DBF i forbindelse med opkrævning af kontingent for lidt flere spillere end vi synes vi normalt har (disse forsøges inddrevet). Derudover kørte året rundt med et driftsoverskud på ca. 5.000, (hvoraf ca. 7000) kommer fra overskud i forbindelse med Triatlon og Quiz og Bridge. Fordi vi er en lille klub, fylder huslejen forholdsvis meget i regnskabet, men bestyrelsens indstilling er, at vi får en masse “ekstra” for pengene – herunder værktøjer i form af borde/meldekasser/bridgemates/computer/kort, samt at bar + sanitet og rengøring  og location – men at der opfordres til at gøre opmærksom på billigere lokaler, hvis de kan findes. Regnskabet revideret uden bemærkninger af Tyson

4. Budgettet er som sådan uændret, modulo en huslejestigning, og der er budgetteret med ca. 2.000 kr. i indtægter fra arrangementer. For at gøre driften uafhængig af sådanne ekstraordinære arrangementer, foreslås en kontigentstigning på kr. 100,- om året.

5. Forslag om at hæve kontigent til 1600,- årligt vedtaget ved applaus. Derudover konstateret at 50% rabat til juniorer samt at 3-mandspar betaler fuldt for alle deltagere fastholdes.

6. Hele bestyrelsen var indstillet på at give plads til nye kræfter, men der var udbredt tilfredshed fra generalforsamlingen med den nuværende bestyrelses arbejde, så hele banden blev genvalgt ved applaus.

7. Valg af revisor: Tyson valgt in absentia

8. Ingen indkomne forslag

9. – Klubben fik rosende ord på vejen for at være et hyggelig og sjovt sted at spille fra Erik W og Sebastian (hvilket meget heldigt harmonerer med klubbens vedtægter §2).
– Martin udtrykte bekymring for, om vi kan klare os på den tekniske front uden Durrin, som desværre forlader klubben, men det mente Mikkel ikke skulle være et problem.

Herefter blev generalforsamlingen afsluttet, og der fulgte en 23-mands parturnering, megen rødvinsdrikken og en del øl. Det sidste referenten har hørt,er at der stadig var gang i en rubber ved en 3-½4-tiden.

Comments are closed.