Bridgeklubben Young Sharks
aug
6

Lokaler, corona, sæsonprogram

written by Karsten Pedersen

Lokaler

Vi har tidligere skrevet ud om de nye lokaler. Vores primære spillelokale er ret præcis 32 m2, dvs. 1 m2 per spiller. Heldigvis råder vi over et/to mindre nabolokaler på hver ca. 18 m2.

Givet de nuværende corona-krav til lokaler, skal der være 2 m2 per person. Derfor bliver bordopstillingen 4+2+2. I en coronafri fremtid har vi følgende muligheder:

  • 8 borde i det primære lokale. Der er lige plads, idet lokalet er regulært. Det er den hyggelige løsning.
  • 6 borde i det primære lokale + 2 borde i et nabolokale. Det er løsningen, hvis det viser sig at være lige hyggeligt nok med alle 8 borde i det primære spillelokale.

Selve det primære lokale er, som nævnt, helt regulært.

Der er laminatgulv i lokalet.

  • Fordelen er, at indeklimaet bliver bedre, end hvis der var et gulvtæppe, fx a la det vi hidtil har lagt skosåler til.
  • Ulempen er, at det mere lydt, så vi er simpelthen nødt til at dæmpe os.

Der er en dør og tre vinduer, hvilket gør det let at lufte ud, hurtigt og effektivt.

I de to små lokaler er gulvtæppe. Der er en dør i den ene ende og vindue i den anden.

Vi har tidligere nævnt, at der egentlig ikke skal så meget til, før lokalerne er bridgeegnede. Vi arbejder løbende på at tilpasse lokalerne, men vi kan faktisk først vide om lokalerne er egnede, når vi går i gang.

Det er en vigtig pointe, at vi ikke er stavnsbundet. Skulle det vise sig, at vi ikke er tilfredse med lokalerne, må vi jo finde nogle nye! Eventuelt må vi genoverveje spilledagen.

Hvis YS ender med at skulle på jagt efter nye lokaler en gang til, så er det YS’ interesser, der vejer mest, men i den nuværende bestyrelse mener vi, at vi har en naturlig interesse i at fortsætte samarbejdet med Københavns bridgeklub (Lahrmann og Duck), Trumferne og Studen. Vi vil gerne have spillelokaler nogenlunde centralt i København, så det fx er inden for cykel-rækkevidde. Skulle gennemsnitsalderen i Young Sharks på et tidspunkt falde, er det vigtigt.

Corona

Så er der corona. I den nuværende bestyrelse har vi set på, hvad man har gjort i andre klubber, og det er meget forskelligt. Her er vores overvejelser.

  • Bordopstilling. Vi starter som nævnt med en bordopstilling, der hedder 4+2+2. Bordene er afsprittet inden spillestart.
  • Meldebokse. Man har en fast meldeboks hele aftenen.
  • Læg. Vi kommer ikke til at have et læg kort til hvert bord, men vi søger naturligvis at begrænse antallet af hænder, der skal i berøring med de enkelte kort.
  • Håndsprit. Der vil være håndsprit på alle borde og hver runde starter med, at alle spillere afspritter hænder.
  • Udluftning. Vi kommer til at foretage flere kortvarigt, kraftige udluftninger i løbet af aftenen. Vi har i øvrigt undersøgt muligheden for at installere luftbyttere med varmeveksling, og økonomisk er det ikke helt umuligt.
  • Skærme. Som udgangspunkt anskaffer vi ikke skærme, men det er en beslutning, man hurtigt kan ændre. Det koster omkring 500 for skærme til et bord. Også her er vi i dialog med de øvrige klubber. Det væsentligste problem er opbevaring, opsætning og nedtagning, men det kan løses.
  • Mundbind? Dertil kan man jo selv fortage sig yderligere, fx anskaffe mundbind.
  • Det er forbudt at dukke op, hvis man er syg. Her har vi talt med Studen om, at vi skal arbejde aktivt med at ”låne” klubmedlemmer hos hinanden – som substitutter.

Sæsonprogram

Når der lægges sæsonprogram, så er det nok klogt at indstille sig på, at det kan blive nødt til at foretage ændringer med kort varsel. Derfor kan programmet for sæsonen med fordel lægges løbende, og det kan ikke blive andet end vejledende.

Og det er nok den generelle konklusion. Vi bliver nødt til at indstille os på at et blive en sæsonstart, hvor såvel klubbens spillere som den nye bestyrelse skal tage det hele med et smil og en vilje til at finde løsninger.

Comments are closed.

Seneste nyt